Video: Hoe je jouw gezondheid verbetert met de Vitabreak

0

De invloed van stress op onze gezondheid is groot. We hoeven echter nog niet veel klachten van stressfactoren te ervaren terwijl er al wel iets aan de hand is. In veel gevallen is er in de mond al wel terug te zien of stress al invloed heeft op jouw lichaam.

Het gevolg van stress

Stress is een verzamelnaam voor alle factoren die er voor zorgen dat jouw lichaam uit balans gaat. Kortdurende stress kan leiden tot groei, zodat je sterker wordt. Een goed voorbeeld van kortdurende stress is trainen zodat je sterker en beter wordt in een sport. Stress wordt pas ongezond als deze te lang aanwezig is en we spreken dan van distress. Het lichaam heeft in het geval van distress niet voldoende tijd om te herstellen van de invloeden van buitenaf.

In de laatste eeuw zijn er zo veel onbekende reacties voor ons bijgekomen, dat ons lichaam bijna continu overprikkeld is. Voorbeelden van deze stressoren zijn:

  • Suiker
  • Milieuvervuiling
  • Straling van mobiele telefoons
  • Chemische medicijnen
  • Overdreven hygiëne
  • Televisie kijken
  • De hele dag stil zitten achter de computer

Een reactie op stress gaat gepaard met een samenspel tussen verschillende organen. Dit proces verloopt onbewust en reageert automatisch op gevaar. Hierbij is ook het immuunsysteem betrokken, want bij deze hele cascade ontstaan ontstekingen. Chronische stress zorgt voor een ontregeling van de normale ontstekingsreactie. Het immuunsysteem reageert afwijkend tijdens chronische stress. In een normale situatie wordt een ontsteking die ontstaat als antwoord op een acute stressreactie door cortisol geremd. Dit lukt minder goed als er sprake is van langdurige stress. Het resultaat van chronische stress is een zichzelf versterkende chronische ontstekingsreactie in het lichaam.

Chronische stress in de mond

In de mond is te zien of stress al van invloed is op jouw lichaam zonder dat je dit zelf hoeft te merken. We kunnen dit zien aan de mate waarop het tandvlees bloed terwijl dat er wel sprake is van een goede mondhygiëne is. Heb je last van bloedend tandvlees, een drukke baan en zit je veel stil achter de computer? Geef je lichaam dan regelmatig nieuwe energie en ontspan je spieren met de Vitabreak!

4 voordelen van de Vitabreak

  • Je krijgt door de oefeningen van de Vitabreak meer energie
  • Je ontwikkelt minder spier- en gewrichtsklachten, zoals verkramping of vastzittende spieren
  • De ademhaling verbetert waardoor het lichaam tot rust komt
  • Deze beweging herstelt de natuurlijke balans van je lichaam en het verhoogt je gezondheid

How to Vitabreak


De VitaBreak is voor iedereen geschikt en bestaat uit 3 simpele oefeningen.

  • W-pomp; Ga rechtop op een stoel zitten. De armen zijn iets van het lichaam af en de ellebogen zijn in een hoek van 90˚. Beweeg de onderarmen nu omhoog, zodat er een W-vorm ontstaat. Herhaal deze pompende beweging
  • Appels plukken; Strek de armen recht omhoog richting het plafond. Reik nu om en om met de armen nog iets verder naar het plafond
  • Kin intrekken; Zet het hoofd recht op de romp en trek de kin iets in zodat de achterkant van de nek verlengd wordt

Je kunt de oefeningen zittend, maar ook staand uitvoeren. Herhaal elke oefening minimaal 8 keer voor een optimale VitaBreak. Het is goed om de Vitabreak om de 20 / 30 minuten uit te voeren.

Deel.

Laat een reactie achter