Review: De Leuke, Lekkere, Oergezonde Lunchtrommel

Nog geen kwart van de Nederlanders eet voldoende groente en fruit en ook kinderen komen niet aan de dagelijkse hoeveelheid van 50-100 gram groenten. (Bron: Nationaal Kompas) Eigenlijk zou iedere maaltijd als basis groenten of fruit moeten bevatten, maar dit is vaak niet het geval.

Hoe belangrijk is het eten van groenten en fruit eigenlijk?

Groenten en fruit bevatten tal van gezonde voedingsstoffen die onze gezondheid ondersteunen.

• Vitamines uit fruit zijn nodig om tal van processen in ons lichaam goed te laten verlopen. Vitamine C is een bekende vitamine die nodig is sterk bindweefsel en bij een tekort zie je bloedend tandvlees
  • Mineralen uit groenten en fruit zijn nodig als bouwstof. Calcium komt veel voor in broccoli en spinazie en dit mineraal is van belang voor sterke botten en tanden
  • Als je voldoende vezels uit groenten en fruit eet zorg je op een natuurlijke manier voor een juiste balans tussen de goede bacteriën en pathogenen (slechte bacteriën) in de mond en darmen. 80% van onze gezondheid bevindt zich in de darmen en deze beginnen al in de mond. Voldoende voedingsvezels helpen een gezondheid te verbeteren

OerlunchDe Leuke, Lekkere, Oergezonde Lunchtrommel

Het blijkt dat het best moeilijk is om aan voldoende groenten en fruit te komen op een dag. Yvonne van Stigt probeert je met het boekje De leuke, lekkere, oergezonde lunchtrommel te inspireren om een gezonde lunchtrommel samen te stellen. Het boek is speciaal geschreven voor iedereen die ook tijdens de lunch een gezonde en voedzame maaltijd wil eten.

Deel 1 van het boekje is gericht op de volwassen “overblijver”. Thuis een gezonde lunch samenstellen dat lukt nog wel als je de juiste ingrediënten in huis hebt, maar hoe doe je dit op het werk? In het tweede deel wordt er op een speelse manier aandacht geschonken aan het verwerken van groenten en fruit in het eten van kinderen. Gelukkig geeft Yvonne ook adviezen over hoe je een gezonde lunch kunt meenemen naar school of naar je werk en ze laat je weten hoe dit vers kunt houden. Met de handige tips voor iedereen met een druk en hectisch bestaan heb je ook geen excuses meer om een oergezonde lunch over te slaan.

Het oog wil ook wat

Het handzame boekje is erg overzichtelijk. Er staan 75 recepten in die jouw gezondheid bevorderen en je meer energie zullen geven. De recepten zijn niet moeilijk om te maken en je hebt er geen ingrediënten voor nodig die je nergens kunt kopen. Alle recepten worden begeleid door mooie foto’s waardoor je direct zin krijgt om een lekkere lunchbox samen te stellen.

Conclusie

Vind jij het lastig om je kinderen meer groenten en fruit te laten eten? Of zou je zelf meer tips willen hebben om gezonder te eten? Yvonne van Stigt heeft dit boekje met oergezonde recepten speciaal uitgegeven om ook jouw gezond te laten lunchen. Bij mij ligt het boekje in mijn keuken en heb mij laten inspireren door de heerlijke recepten die er in staan en die makkelijk te bereiden zijn.

Oergezonde lunchtrommel_2WINACTIE (gesloten)

De Leuke, Lekkere, Oergezonde Lunchtrommel kan jij winnen! Wil je kans maken op dit leuke boek? Like Oergezonde mond en laat onderaan dit bericht een reactie achter met daarin waarom jij dit boekje goed kan gebruiken.

De winactie is afgelopen en de winnaar is bekend. Kim heeft het boekje De Leuke, Lekkere, Oergezonde lunchtrommel gewonnen.

Heb je niet gewonnen? Het boekje is ook te koop bij Bol.com>>